Corona maatregelen

Informatie coronamaatregelen voor huurders van de gemeentelijke accommodaties Brielle , ’t Dijckhuis, geldt vanaf 5 juni 2021


1. Inleiding 

Alle in dit document opgegeven kaders en regels zijn gebaseerd op de maatregelen die  gelden per 1 juli 2020. In verloop van tijd kan dit document weer aangepast worden  doordat maatregelen weer gewijzigd worden. Dit document is dus onder voorbehoud van  wijzigingen, zodra deze worden doorgevoerd worden huurders daarvan op de hoogte  gesteld.  

2. Dorpshuis ’t Dijckhuis 

In ‘t Dijckhuis bevinden zich de volgende verhuurbare ruimten/zalen: de Veckhoekzaal  

de Achterdyck 1 

de Achterdyck 2 

de gehele Achterdyck (1 en 2).  

de Oude Goote  

’t Dijckje 

Sportzaal ’t Dijckhuis (valt onder hoofdstuk 4) 

2.1 Kaders toegang 

Kaders: 

Geopend: alleen tijdens vooraf doorgegeven verhuur van een zaal. Van vrije  inloop is geen sprake.  

De horeca is open tot 22:00 uur.  

Er mogen geen zelf meegebrachte etenswaren genuttigd worden.  De foyer is momenteel geen verhuurbare ruimte.  

Voor de foyer geldt een maximum van 50 volwassenen tegelijk.  Bij de foyer geldt VOL = VOL, zijn alle 20 zitplaatsen bezet, dan worden bezoekers  die willen verblijven/zitten verzocht om buiten te wachten totdat er weer een plek  beschikbaar is. Men mag zitten in groepen van max. 4 personen en met 1,5 meter  afstand tot elkaar (tenzij u uit hetzelfde huishouden komt). Voor kinderen geldt er  geen 1,5 meter afstand en ook geen maximum aantallen per ruimte.  In de foyer is het verplicht om op een zitplaats te gaan zitten of om de foyer te  gebruiken als doorloop naar een andere ruimte (bijv. sportzaal of andere zaal). De  foyer mag niet gebruikt worden om te wachten, dan verzoeken we de bezoeker  een zitplaats te zoeken of buiten te wachten.  

Kleedruimten en douches zijn weer open.

Er is altijd een coronaverantwoordelijke aanwezig van de hurende partij en van ’t  Dijckhuis. 

De Coronaverantwoordelijke dient zich altijd vooraf aan de gehuurde tijd van een  zaal zich te melden bij de horecabar (tenzij er andere afspraken gemaakt zijn  tussen de huurder en de afdeling verhuur). 

Indien er tijdens de verhuur van een zaal situaties ontstaan die in strijd zijn met  de huis/gedragsregels of onveilig zijn wordt er eerst contact opgenomen met de  coronaverantwoordelijke van de hurende partij. Zo kan de  

coronaverantwoordelijke van ‘t Dijckhuis kortsluiten met de  

coronaverantwoordelijke van de hurende partij wat een passende actie/oplossing  is voor de betreffende situatie. Handhaven doen we graag gezamenlijk op een  manier waarbij ieders deelnemers/bezoekers met respect worden behandeld.  

Wij gaan er (als verhuurder) vanuit dat verenigingen of een huurder/gezelschap  die gebruikt maakt van een zaal zelf zorgt voor registratie van zijn/haar  deelnemers/leden die aanwezig waren tijdens het gebruik van de zaal. 

Maximum per zalen/ per functie: 

Voor de foyer geldt een maximum van 50 volwassenen (er zijn max. 20  zitplaatsen). 

Voor de Veckhoekzaal geldt een maximum van 30 volwassenen tegelijk.  Voor de Achterdyck 1 geldt een maximum van 5 volwassenen tegelijk.  Voor de Achterdyck 2 geldt een maximum van 5 volwassenen tegelijk.  Voor de gehele Achterdyck (1 en 2) geldt een maximum van 10 volwassenen 

tegelijk (bij een opstelling met alleen stoelen kan dit ook max. 30 personen zijn). Voor de Oude Goote geldt een maximum van 8 volwassenen tegelijk.  Voor de ’t Dijckje geldt een maximum van 4 volwassenen tegelijk. 

Zaalopstellingen: 

’t Dijckje max. 4 volwassenen - alleen vergaderopstelling. 

De oude Goote max. 8 volwassenen - vergaderopstelling, cursusopstelling,  theateropstelling. 

Achterdyck 1 max. 5 volwassenen - vergaderopstelling, cursusopstelling,  theateropstelling. 

Achterdyck 1 max. 15 volwassenen – vierkant met losse stoelen (geen tafels). Achterdyck 2 max. 5 volwassenen - vergaderopstelling, cursusopstelling,  theateropstelling. 

Achterdyck 1 max. 15 volwassenen – vierkant met losse stoelen (geen tafels) of  theateropstelling met losse stoelen. 

Achterdyck 1 en 2 max. 10 volwassenen - vergaderopstelling, cursusopstelling. Achterdyck 1 en 2 max. 30 volwassenen – vierkant met losse stoelen (geen tafels). Achterdyck 1 en 2 max. 30 volwassenen – theateropstelling losse stoelen. Veckhoekzaal max. 20 volwassenen - vergaderopstelling, cursusopstelling. Veckhoekzaal max. 30 volwassenen – vergaderopstelling met 1 middenkring (20  volwassenen) en 2 extra buitenrijen (met elk 5 volwassenen) of een theateropstelling (30 volwassenen). 

Het is in een zaal verplicht om te zitten volgens de opstelling. Activiteiten zonder zitplaatsen mogen wij niet toestaan (zoals dansen of een staande receptie o.i.d.).


Toestaan van verhuur 

Afdeling Dukdalf zal als ingebruikgever van een ruimte/zaal in ’t Dijckhuis in de gaten  houden of er niet teveel bezoekers tegelijk in het gebouw zijn. Zij kunnen daardoor het in  gebruik geven (verhuren) van een ruimte weigeren als zij denken dat de bovenstaande  kaders of richtlijnen worden overschreden of niet kunnen worden nageleefd.  

2.2 Extra informatie vanuit gebruikers/huurders 

Ook is het van belang dat er goed gecommuniceerd wordt door de gebruiker van de  ruimte wat zij exact gaan doen, zo kan de afdeling verhuur bepalen of dit wel of niet  mogelijk is.  

Zij vragen voorafgaand aan het aannemen van een reservering het volgende: Wat is het programma (wat wordt er gedaan en op welke tijden)? Op welke tijden is de inloop? 

Op welke tijden is de uitloop (einde activiteit)?  

Is er een pauze tussendoor? En zo ja verlaten de mensen dan de zaal? Is er horeca nodig en zo ja wat zijn de wensen? 

Wat zijn het aantal (verwachte) deelnemers? 

Welke zaalopstelling wilt u? (zie bij 3.1 de mogelijkheden) 

Hoe informeert u, uw leden/bezoekers, over onze regels? 

Zijn er verder nog regels die u naar uw eigen bezoekers/leden hanteert waarvan  het van belang is dat wij die weten? 

Wie is bij u de coronaverantwoordelijke en kunnen wij aanspreken hierover? 

2.3 Algemene huisregels 

Houdt 1,5 meter afstand. 

Verkoudheidsklachten? Blijf thuis en ziek uit. 

Hoest en nies in je elleboog. 

Gebruik papieren zakdoekjes. 

Schud geen handen. 

Was vaker je handen. 

Kom alleen of met maximaal 1 ander persoon uit je huishouden. 

Verlaat liefst direct na het doel van je bezoek de accommodatie. 

Volg altijd de aanwijzingen van het personeel op. 

De locatieleiders BHV zijn benoemd tot coronaverantwoordelijken. Kom niet eerder dan 10 minuten voor de afgesproken tijd. 

Desinfecteer bij voorkeur bij het betreden van de accommodatie uw handen.  Houdt u aan de aangegeven routing en denk aan de afstand van 1,5 meter tot  anderen. 

Betaal bij voorkeur contactloos of met pin. Contant betalen is mogelijk! Beperk aanraking van deuren, leuningen e.d. tot het noodzakelijk minimum. Verlaat als uw activiteit is afgelopen en/of de gehuurde tijd is verstreken zo  spoedig mogelijk de accommodatie. 

Horeca is open is open tot 22:00 uur.  

Bij het plaatsnemen in het foyergedeelte, word je gevraagd je te laten registreren  ten behoeve van bron- en contactonderzoek door de GGD (tenzij je onderdeel  bent van een (sport)vereniging of huurder/gezelschap die op dat moment een zaal  huurt, dan word je via de vereniging/huurder geregistreerd). 

Het is verplicht om in de publieke ruimte (foyer, kleedruimte en zalen) een  mondkapje te dragen. Indien u een zitplaats heeft mag het mondkapje af. Loopt u  door de foyer of in de gangen dan dient u het mondkapje op te houden. 

3. Sportzalen: Dijckhuis

Kaders gymzaal ’t Dijckhuis 

Geopend: alleen tijdens vooraf doorgegeven verhuur van een zaal.  

De horeca is open tot 22;00 uur.  

Er mogen geen zelf meegebrachte etenswaren genuttigd worden.  

Er dient vooral rekening gehouden te worden met verhuur dat na elkaar plaats  vindt. Er is afgesproken om (zoveel als mogelijk) 15 minuten tussen elke  gehuurde tijd vrij te houden, om zo te zorgen voor voldoende tijd voor reinigen  van materialen en kleedruimten door de hurende partij. Ook om  bezoekersstromen zo min mogelijk te mengen.  

Kleedruimten en douches mogen gebruikt worden, let hierbij op de 1,5 meter  afstand.  

Toeschouwers zijn NIET toegestaan. 

Er mag binnen en buiten weer gesport worden in groepen van maximaal 50  personen en zonder de verplichte 1,5 meter afstand bij sporten waarbij dat voor  de beoefening van de sport niet haalbaar is. 

Groepslessen zijn weer toegestaan. 

Sporters die klaar zijn met hun sportactiviteit, mogen niet bij een andere training  of wedstrijd kijken, maar wel in de sportkantine plaatsnemen, mits daar plek is  (max. 40 zitplaatsen) 

Jeugd tot en met 17 jaar mag onderlinge wedstrijden spelen en tegen andere  clubs. Sporters vanaf 17 jaar mogen wedstrijden spelen met teams van de eigen  club. Publiek is in beide gevallen niet toegestaan. 

Toernooien zijn toegestaan, zolang het toernooi geen karakter van een  evenement krijgt. Voor sporters vanaf 17 jaar mag dit alleen met teams van de  eigen club. 

Rij-ouders naar een uitwedstrijd worden aangemerkt als teambegeleiding en  hebben daarom toestemming om op de sportaccommodatie te zijn. Ze mogen  alleen niet als toeschouwer aanwezig zijn in de sportzaal. Het is de bedoeling het  aantal rij-ouders zoveel mogelijk te beperken. (let op het aantal zitplaatsen in de  foyer van DukdalfBRES en Dijckhuis is beperkt) 

Er is altijd een coronaverantwoordelijke aanwezig van de hurende partij en van ’t  Dijckhuis.  

De Coronaverantwoordelijke dient zich altijd vooraf aan de gehuurde tijd van een  zaal zich te melden bij de horecabar (tenzij er andere afspraken gemaakt zijn  tussen de huurder en de afdeling verhuur). 

Indien er tijdens de verhuur van een zaal situaties ontstaan die in strijd zijn met  de huis/gedragsregels of onveilig zijn wordt er eerst contact opgenomen met de  coronaverantwoordelijke van de hurende partij. Zo kan de  coronaverantwoordelijke van ‘t Dijckhuis kortsluiten met de  coronaverantwoordelijke van de hurende partij wat een passende actie/oplossing  is voor de betreffende situatie. Handhaven doen we graag gezamenlijk op een  manier waarbij ieders deelnemers/bezoekers met respect worden behandeld.  

Het is aan de huurders van de gymzalen om alle regels in acht te nemen die van toepassing zijn. De regels voor binnensport zijn terug te vinden in het protocol  verantwoord sporten van NOC*NSF.  

Wij gaan er (als verhuurder) vanuit dat verenigingen of een huurder/gezelschap  die gebruikt maakt van een zaal zelf zorgt voor registratie van zijn/haar  deelnemers/leden die aanwezig waren tijdens het gebruik van de zaal.

Maximum te verhuren zalen: 

Gymzaal Dijckhuis  

Maximum van 50 personen, mits de 1,5 meter afstand zoveel mogelijk  gewaarborgd kan worden. Wij adviseren een max. van 30 personen in deze  zaal. 

Toestaan van verhuur 

Afdeling Dukdalf zal als ingebruikgever van een ruimte/zaal in DukdalfBRES in de gaten  houden of er niet teveel bezoekers tegelijk in het gebouw zijn. Zij kunnen daardoor het in  gebruik geven (verhuren) van een ruimte weigeren als zij denken dat de bovenstaande  kaders of richtlijnen worden overschreden of niet kunnen worden nageleefd.  

3.1 Extra informatie vanuit gebruikers/huurders 

Ook is het van belang dat er goed gecommuniceerd wordt door de gebruiker van de  ruimte wat zij exact gaan doen, zo kan de afdeling verhuur bepalen of dit wel of niet  mogelijk is.  

Zij vragen voorafgaand aan het aannemen van een reservering het volgende: Wat is het programma (wat wordt er gedaan en op welke tijden)? Op welke tijden is de inloop? 

Op welke tijden is de uitloop (einde activiteit)? 

Is er een pauze tussendoor? En zo ja verlaten de mensen dan de zaal? Wat zijn het aantal (verwachte) deelnemers? 

Hoe informeert u, uw leden/bezoekers, over onze regels? 

Zijn er verder nog regels die u naar uw eigen bezoekers/leden hanteert waarvan  het van belang is dat wij die weten? 

Wie is bij u de coronaverantwoordelijke en kunnen wij aanspreken hierover?


3.2 Algemene huisregels 

Houdt 1,5 meter afstand 

Verkoudheidsklachten? Blijf thuis en ziek uit. 

Hoest en nies in je elleboog. 

Gebruik papieren zakdoekjes. 

Schud geen handen. 

Was vaker je handen. 

Kom alleen of met maximaal 1 ander persoon uit je huishouden. 

Verlaat liefst direct na het doel van je bezoek de accommodatie. 

Volg altijd de aanwijzingen van het personeel op. 

De gebouwbeheerders zijn benoemd tot coronaverantwoordelijken Kom niet eerder dan 10 minuten voor de afgesproken tijd. 

Desinfecteer bij voorkeur voor u de accommodatie betreed uw handen (er staat  een desinfectiepomp bij de ingang). 

Houdt u aan de aangegeven routing en denk aan de afstand van 1,5 meter tot  anderen. 

Betaal bij voorkeur contactloos of met pin. Contant betalen is mogelijk. Beperk aanraking van deuren, leuningen e.d. tot het noodzakelijk minimum. Verlaat als uw activiteit is afgelopen en/of de gehuurde tijd is verstreken zo  spoedig mogelijk de accommodatie. 

Horeca is open tot 22:00 uur. 

Verlaat direct na de sportactiviteit de sportlocatie.  

Bij het plaatsnemen in het foyergedeelte, word je gevraagd je te laten registreren  ten behoeve van bron- en contactonderzoek door de GGD (tenzij je onderdeel  bent van een (sport)vereniging of huurder/gezelschap die op dat moment een zaal  huurt, dan word je via de vereniging/huurder geregistreerd). 

Het is verplicht om in de publieke ruimte (foyer, kleedruimte en zalen) een  mondkapje te dragen. Indien u een zitplaats heeft mag het mondkapje af. Loopt u  door de foyer of in de gangen dan dient u het mondkapje op te houden. 

4. Tarieven 

De tarieven die zijn vastgesteld in de tarievenverordening voor gemeentelijke  accommodaties blijven wij hanteren. Er worden dus de normale vastgestelde tarieven  doorberekend als een zaal/ruimte in gebruik is gegeven. Ondanks dat een ruimte niet  volledig gebruikt kan worden of dat een gebruiker een grotere zaal moet huren om aan  de hierboven genoemde maatregelen of huisregels te voldoen.  

Annuleringen vanaf 5 juni 2021: 

We hanteren vanaf 5 juni (in ieder geval tot einde seizoen 2020-2021) geen  annuleringsvoorwaarden indien er geannuleerd wordt vanwege de coronamaatregelen.  Voor annuleringen die niet corona-gerelateerd zijn, gelden de normale  annuleringsvoorwaarden wel. 

Voor partijen met horeca erbij of speciale inhuur van bijvoorbeeld techniek vragen wij  corona-gerelateerde annuleringen max. 1 week van tevoren kenbaar te maken aan de  afdeling verhuur. Indien er niet tijdig geannuleerd wordt zijn wij bij dit soort partijen toch  genoodzaakt om horecakosten en techniekkosten door te berekenen. Zie hiervoor onze normale annuleringsvoorwaarden.